Saturday, April 24, 2010

entah

korang nak cakap pe?
aku terlalu kejam?
ye..memang aku lebih teruk dari firaun atau hitler..
tapi aku adalah aku..
aku perlu memandang masa hadapan yang perlu aku tempuh..
bukan selamanya aku berumur 21 tahun..

semakin lama bersama..semakin banyak yang tercoret..
tapi penghujung..selalu terbayang dalam minda..
sakit kalau disimpan semakin lama semakin bernanah..
dan akan meninggalkan parut yang sukar untuk menghilang..
aku tidak mahu seperti itu..
aku tidak mahu meninggalkan parut..
kerna aku tahu parut itu hodoh..
memerlukan penawar untuk menghilangkannya..

aku tak mengerti...
semua serba tak kena..
semakin panjang masa..semakin aku mengerti..
aku hanya ingin insan seperti kau..
tapi tidak pernah aku ketemu itu..
sering terngiang...apa yang kita paling damba, itu lah yang paling kita tidak akan kecapi..
tapi aku tidak percaya dengan kosa kata itu..
kerna aku tahu Allah Maha Pemurah..
keajaiban itu wujud tapi perlu tunggu untuk masa menentukannya..

aku bermohon padaMu Ya Allah..
hanya Kau yang mengerti apa yang aku inginkan..

coretan si buta yang mencari kau..[mr.coulgate]

No comments:

lihat dengar